woensdag 9 november 2011

Kraanvogels 2


Ik probeer mijn Weblog zo in te richten dat er in het verhaal een of andere link aan de Biesbosch gerelateerd is. Nu ben ik afgelopen weekend naar de kraanvogektrek bij Diepholz DL geweest, niet echt Biesbosch, maar er was toch een reden om dit avontuur aan de Biesbosch te linken.
Het is echt een fantastische belevenis om 's ochtends al die grote groepen kraanvogels te zien (en ook vooral horen) opstijgen. Om dan 's avond weer de vele kraanvogels te zien landen in een meertje van het veengebied aldaar.



Maar nu terug naar de Biesbosch.
Overdag heb je wat tijd om op de omliggende akkers, de fouragerende Kraanvogels te fotograferen, of je kunt wandelen in een nabijgelegen veengebied, waar ook kraanvogels verblijven.
Tijdens de wandeling stonden we op de uitkijktoren aldaar wanneer ik plotseling achter mij hoor.
"'t Is toch niet waar hè, hem kom je ook overal tegen." Daar staat mede Biesboschgids Wiggele, (and friends) achter mij. Toeval bestaat niet, volgens mij, want ik ben ze al eerder zo onverwachts tegen gekomen... Na wat bijpraten en verwondering over het mooie gebied en vooral het zeer warme weer, scheiden onze wegen weer. Later, een andere ochtend, Doemde Wiggele nogmaals ergens uit de mist op....
Het  lange weekend met de kraanvogels was echt een fantastisch avontuur, de foto's spreken voor zich, dacht ik zo.







2 opmerkingen:

  1. Hey Tim,

    Erg mooie verslag hoor. Ook je foto's zijn schitterend, met name de laatste.

    Groet Arné

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, gaaf Tim! Volgend jaar zou ik best meewillen. Kunnen we dat alvast afspreken ;-)?

    BeantwoordenVerwijderen